Dlaczego warto inwestować w social media?

Social media - dlaczego warto?

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na codzienne kształtowanie naszego życia, nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy. To, co widzimy, udostępniamy i komentujemy na Facebooku Twitterze czy Instagramie odzwierciedla nasze preferencje, poglądy, pasje i zainteresowania. Jakie korzyści przynosi aktywność w social mediach firmom? Jest ich całe mnóstwo. Od tych PR-owych, jak możliwość kreowania eksperckiego wizerunku marki, poprzez reklamowe (zwiększanie zasięgu, identyfikacja grupy docelowej oraz adresowanie do niej odpowiednich komunikatów), aż po sprzedażowe. Tutaj świetnym przykładem jest reklama Facebook Ads, która pozwala zwiększać zasięg publikowanych treści, dzięki czemu informacje o ofercie firmy mogą dotrzeć do wielu tysięcy nowych, potencjalnych Klientów.

Przede wszystkim jednak media społecznościowe służą zbliżaniu działalności do jej odbiorców oraz budowie relacji. Kluczowe jest wchodzenie w interakcje: regularne odpowiadanie na wiadomości i komentarze użytkowników, wykorzystanie platformy do komunikacji w różnych sytuacjach (w tym kryzysowych) czy organizowanie konkursów oraz akcji angażujących społeczność. Swobodny kontakt z grupą docelową to kolejny powód, dla którego profesjonalnie prowadzone, firmowe social media nie są dziś już opcjonalnym, ale wręcz obowiązkowym elementem strategii promocyjnej marki, chcącej budować swoją renomę.

Aktywność w internecie

Jeszcze do niedawna, social media marketing w naszym kraju skupiony był głównie wokół najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego i oferowanych przez niego opcji, takich jak kampanie reklamowe Facebook Ads. Praktyka pokazuje jednak, że potencjalni Klienci korzystają z różnych platform, dlatego prowadzenie wyłącznie jednego konta społecznościowego nie jest najlepszym wyborem. Jeśli jednak zdecydujesz się na utworzenie dodatkowych firmowych profili na Twitterze, Youtube, Instagramie, Snapchacie czy Pintereście, pamiętaj, że każdy z tych kanałów charakteryzuje się innym sposobem komunikacji, dlatego publikowane tam treści powinny być odpowiednio sformatowane.

Marketing online

Firmy potrzebują mediów społecznościowych

W takich sytuacjach warto powierzyć opiekę nad socjal mediami doświadczonym fachowcom, którzy zaopiekują się kontami społecznościowymi, dbając o ich spójny i atrakcyjny przekaz, precyzyjnie dostosowany do poszczególnych portali. Firmy potrzebują mediów społecznościowych do wyczuwania trendów i nastrojów konsumenckich, ale również do kreowania własnego wizerunku, dlatego wsparcie wykwalifikowanego managera może okazać się w tej kwestii bezcenne.

Opieka nad Social Mediami

Chcesz powierzyć opiekę nad social mediami profesjonalistom z wieloletnim doświadczeniem? Skontaktuj się z nami! Zleć nam prowadzenie firmowego Facebooka, kampanie Ads oraz reklamę w mediach społecznościowych. Przekonaj się, jak wiele może zyskać Twoja działalność, powierzając opiekę i kontrolę nad social mediami doświadczonej agencji interaktywnej, obsługującej profile największych i najpopularniejszych kompanii w kraju.

Opieka nad social mediami

Kontakt