Po co wykonywać audyt UX?

W jakim celu wykonać audyt UX?

Jako użytkownik stron i sklepów internetowych z pewnością niejednokrotnie doświadczyłeś sytuacji, w której wykonanie danej akcji, np., zakup produktu czy założenie konta w serwisie okazały się niemożliwe. Kolejne próby również zakończone niepowodzeniem, skutkowały najczęściej porzuceniem danej strony i skorzystaniem z usługi konkurencji. Ty kupiłeś swój towar gdzie indziej (być może drożej), a sklep stracił wartościowego klienta. To samo może dziać się na Twojej stronie. Aby temu zapobiec, warto przeprowadzić kompleksowy audyt użyteczności platformy, który wykaże wszystkie nieprawidłowości i błędy w strukturze strony lub sklepu online. Dowiesz się, dlaczego użytkownicy:

  • mimo dodawania produktów do koszyka finalnie nie składają zamówienia i wychodzą ze strony,
  • porzucają kolejne podstrony w procesie poszukiwania interesujących ich informacji,
  • przerywają wypełnianie formularzy rejestracyjnych lub nie dokonują konfiguracji produktów,
  • nie rejestrują kont w serwisie,
  • nie powracają po raz kolejny na Twoją stronę.

Zalety przeprowadzenia audytu

Za wszystkie powyższe (i wiele innych) sytuacji odpowiadają nieprawidłowości i uchybienia popełnione w procesie budowy strony www. Przeprowadzony przez nas ekspercki audyt UX pozwala zweryfikować zarówno samą strukturę serwisu, jak i zasadność użytych narzędzi i technologii. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom jesteśmy w stanie zidentyfikować ponad 85% krytycznych błędów, przez które Twoja strona nie może osiągnąć wyższego współczynnika konwersji.

Bardzo ważnym powodem, dla którego warto wykonać analizę użyteczności strony www, jest ocena realnego stanu i kondycji projektu oraz selekcja jego najsłabszych punktów. To na nich należy skoncentrować się w pierwszej kolejności. Wykwalifikowany audytor UX bada wszystkie te miejsca, w których użytkownik może mieć rzeczywisty lub potencjalny problem. Jednocześnie, badanie dostarcza wielu pomocnych hipotez i wniosków, przydatnych w procesie oceny dotychczasowych działań biznesowych.

Główne zalety wykonywania audytu UX

Co jest najważniejsze w audycie użyteczności?

Integralnym elementem każdego audytu UX jest raport z przeprowadzonego badania. Dokument zawiera obszerne i czytelne podsumowanie, połączone z opisem poszczególnych metod i czynności analitycznych. Końcowy rozdział raportu stanowią wnioski i rekomendacje dla właściciela strony www. To z nich dowiesz się, jakie błędy na stronie uniemożliwiają korzystanie z Twojej oferty biznesowej użytkownikom. Znajdziesz tam również listę niezbędnych do wdrożenia poprawek, wraz z kolejnością, w jakiej mają zostać wykonane. Priorytetowe powinny być modyfikacje dotyczące błędów krytycznych, w największym stopniu ograniczających funkcjonalność witryny. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zlecić nam optymalizację strony pod kątem UX. Dzięki temu całość usługi będzie miała charakter komplementarny, a Ty zyskasz pewność właściwie wykonanych poprawek i zmian.

Kontakt