Jak zacząć pozycjonować stronę? Poradnik

| czas czytania: 13 min | SEO
jak zacząć okładka

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik pozycjonowania, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury!

baner intext

 

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, z ang. Search Engine Optimization) można określić jako ciąg działań marketingowych mających na celu uzyskanie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jest to długi i angażujący proces, nazywany również optymalizacją danej witryny lub kampanią SEO. Zgodnie z definicją pozycjoner podejmuje szereg czynności prowadzących do poprawy widoczności strony w wyszukiwarce. To z kolei pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchu organicznego – użytkownicy trafiają na witrynę z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Z czego składa się pozycjonowanie stron? Proces obejmuje audyt techniczny serwisu, optymalizację on-site (w obrębie witryny np. content), działania off-site (poza witryną np. link building) oraz czynności analityczne. Pozwala Twojej stronie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na najważniejsze słowa kluczowe. W ten sposób ułatwiasz potencjalnym klientom drogę do Twojego serwisu. Obecność na wysokich pozycjach w Google przekłada się na więcej odwiedzin, które mogą skutkować konwersjami.

Dlaczego warto zdecydować się na usługę pozycjonowania? Konkurencja nie śpi, lecz ciągle udoskonala działania optymalizacyjne na stronie. Warto za ich przykładem zainwestować w ten złożony proces i zadbać o stałą aktualizację. Oto kilka korzyści, które możesz uzyskać:

  • nieograniczona przestrzeń reklamowa – z Internetu korzystają użytkownicy w każdym wieku, dlatego masz szansę trafić do dowolnej grupy docelowej,
  • widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania – strona internetowa może pokazać się na dowolnym urządzeniu właśnie wtedy, gdy użytkownik wpisuje określoną frazę,
  • odpowiedź na oczekiwania użytkownika – im skuteczniejsza optymalizacja SEO, tym większe szanse, że odbiorcy skorzystają właśnie z Twojej oferty, a nie strony konkurencji,
  • stosunkowo niskie koszty dotarcia do klienta – koszty działań SEO są niższe niż inne rodzaje marketingu, przy czym reklama trafia do użytkowników już zainteresowanych Twoją działalnością,
  • budowanie zaufania marki – pozycjonowanie strony www pozwala częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu rośnie zaufanie odbiorców do Twojej witryny.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony www należy dokonać analizy serwisu. W tym celu warto skorzystać z usługi audytu SEO. Polega ona na weryfikacji każdego z elementów, który ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Pod uwagę brana jest budowa i zawartość witryny oraz czynniki poza jej kodem źródłowym. W tym miejscu warto również wspomnieć o analizie konkurencji, która przyda się podczas planowania kolejnych kroków związanych z optymalizacją strony internetowej.

Zwieńczeniem audytu SEO jest sporządzenie raportu zawierającego dane strukturalne oraz rekomendacje dotyczące pozycjonowania witryny. Dokładna analiza pozwoli zaplanować działania, które mają na celu poprawę jakości strony internetowej dla algorytmów Google oraz użytkowników. Po wdrożeniu zalecanych zmian serwis powinien działać szybciej i osiągać wyższą pozycję w rankingu. Należy zwrócić uwagę na szybkość działania strony, zgodność z wytycznymi robotów wyszukiwarki, wartościowy content, przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych i wiele innych.

Jednymi z pierwszych czynności podejmowanych w ramach pozycjonowania strony www jest jej optymalizacja według standardów SEO, a dokładnie wybór fraz kluczowych, na które witryna ma się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Na tym etapie warto uwzględnić ich popularność i konkurencyjność. Być może okaże się, że bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne, wybranie pewnej specjalizacji oraz uwzględnianie fraz z długiego ogona. Wówczas witryna ma większe szanse, aby zaistnieć w Internecie.

Czym są słowa kluczowe i dlaczego są ważne na początku pozycjonowania?

Frazy kluczowe (z ang. keywords) to nic innego, jak słowa i wyrażenia, na które pozycjonowana jest strona internetowa. Na ich podstawie użytkownicy wyszukiwarki starają się znaleźć informacje, produkty lub usługi, które aktualnie ich interesują. Frazy mogą składać się z jednego lub nawet kilku wyrazów, a ich właściwy wybór rozpoczyna proces pozycjonowania. Warto włożyć nieco wysiłku w podejmowane działania, aby witryna zajmowała wysokie miejsce w rankingu wyników wyszukiwania.

Słowa kluczowe stanowią ważne narzędzie SEO, które odnosi się bezpośrednio do haseł, jakie użytkownicy wpisują w Google. Mają ogromne znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony www. Starannie dobrane frazy należy umieszczać na odpowiednich poziomach tekstu, aby wzmocnić pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki. Warto umieszczać je także w nagłówkach H1 – H6 oraz znacznikach title i meta description.

Każda podstrona w obrębie domeny powinna zawierać inne frazy kluczowe. W przeciwnym razie może dojść do kanibalizacji najważniejszych wyrażeń. Jest to sytuacja, w której poszczególne adresy URL jednej domeny rywalizują ze sobą o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na te same zapytania użytkowników. W efekcie algorytmy Google mają problem z ustaleniem, która podstrona jest lepiej dopasowana do potrzeb odbiorców. Ostatecznie może dojść do obniżenia pozycji witryny i uznania serwisu konkurencyjnego za bardziej wartościowy.

Słowa kluczowe warto umieszczać zarówno w tekstach stworzonych z myślą o użytkownikach, jak i przeznaczonych głównie dla pozycjonowania. Frazy powinny więc znaleźć się we wpisach blogowych, artykułach tematycznych, opisach produktów i innych treściach pisanych pod kątem SEO. Wyrażenia kluczowe można także wykorzystywać w adresach URL poszczególnych podstron, nazwach plików i multimediów wgrywanych na serwery hostingowe oraz elementach witryny (menu, stopki, bannery, sidebary). Należy pamiętać, aby dopasowywać słowa kluczowe do oferowanych produktów i usług lub informacji, które odbiorca znajdzie na danej podstronie. Dobrym pomysłem jest także regionalizacja frazy poprzez dodanie lokalizacji, czyli nazwy miasta lub dzielnicy.

Rodzaje słów kluczowych

Dobór fraz kluczowych rozpoczyna się od wykonania listy najważniejszych wyrażeń za pomocą dedykowanych narzędzi SEO. Następnie wybiera się te z nich, które są najbardziej wartościowe z punktu widzenia prowadzonej działalności i tematyki witryny. To pozycjonerzy zajmują się obsługą specjalnych programów pozwalających sprawdzić konkurencyjność frazy oraz odpowiedzieć na pytania, jak wiele użytkowników ją wpisuje w Google i czy łatwo pozycjonować na nią stronę www.

Frazy Brandowe

To frazy zawierające nazwę konkretnego przedsiębiorstwa, marki lub poszukiwanego produktu. Użytkownicy, którzy wykorzystują tego typu zapytania, to najczęściej stali klienci. Mają wiedzę na temat danego brandu, w przeszłości korzystali już z oferty firmy lub kupują towar z polecenia.

Frazy Główne

Są to jedno- lub dwuwyrazowe wyrażenia, które charakteryzują się największą konkurencyjnością oraz wysokim stopniem ogólności. Mają dosyć duży wolumen wyszukiwania, ale jednocześnie niską szansę na konwersję. Tego typu frazy są trudne do wypozycjonowania ze względu na problem z określeniem oczekiwań użytkowników.

Frazy Long tail

Frazy długiego ogona (tzw. long tail) składają się z więcej niż trzech słów. Choć mają mniejszą liczbę wyszukiwań niż główne wyrażenia kluczowe, ich poziom konkurencyjności jest znacznie niższy. Umożliwiają sprecyzowanie potrzeb odbiorców. Użytkownicy kierujący tego typu zapytania zwykle są zdecydowani dokonać zakupu.

Jak znaleźć słowa kluczowe?

Skąd wyszukiwarka Google wie, co znajduje się na Twojej stronie internetowej? Zawdzięczamy to optymalizacji on-site serwisu. Dzięki merytorycznym i użytecznym treściom witryna w jasny sposób informuje o tym, co zawiera konkretna podstrona. Nieodłącznym elementem tych działań są słowa kluczowe – swego rodzaju drogowskazy dla robotów indeksujących i użytkowników. Odpowiednie rozmieszczenie fraz pozwala domenie osiągnąć lepszą widoczność oraz zwiększyć ruch organiczny.

Pozycjonerzy dokonują analizy słów kluczowych, aby sprawdzić, jakie frazy mają szansę osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a tym samym generować ruch na stronie. Tutaj istotna jest odpowiednia widoczność każdego wyrażenia. Wymaga to właściwego podejścia, czasu i wiedzy, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO, aby mieć pewność, że wybrane słowa kluczowe są popularne i będą sprzyjać konwersji.

Tworząc listę najważniejszych fraz, należy zadbać o to, aby znalazły się na niej wyrażenia zawierające zarówno słowa ogólne, jak i szczegółowe (long tail). Dzięki temu zwiększymy skuteczność pozycjonowania strony nie tylko na popularne frazy, ale także te bardziej szczegółowe. Należy jednak unikać targetowania witryny na pojedyncze wyrazy ze względu na mniejszą opłacalność oraz niższy współczynnik konwersji i CTR. Dobrym rozwiązaniem jest natomiast pozycjonowanie lokalne czy dodanie do frazy nazwę regiony lub miasta. Dzięki temu łatwiej dotrzemy do klientów z najbliższej okolicy, ale również ogólnopolskich.

Co należy wziąć pod uwagę, dobierając odpowiednie słowa kluczowe? Warto zbadać, jakie frazy są adekwatne do zawartości witryny, ponieważ będą musiały zostać umieszczone na stronie. Konieczna jest także weryfikacja, jak często dane wyrażenie wyszukiwane jest przez użytkowników oraz czy dany serwis wyświetla się na konkretną frazę i jaką pozycję zajmuje. Na tym etapie nie można pominąć analizy konkurencji. Należy sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się strony internetowe o podobnej tematyce lub działalności.

Istnieje wiele narzędzi SEO przeznaczonych do tworzenia listy słów kluczowych. Dzięki nim pozycjonerzy mają dostęp do propozycji fraz oraz względnych wskaźników jednego wyrażenia w stosunku do drugiego. Pozwalają analizować poszczególne pozycje, wyszukiwać powiązane sformułowania w Google oraz sprawdzić, na jakie słowa wyświetlają się konkurencyjne serwisy. Poniżej znajduje się kilka przykładowych programów i wtyczek, które mogą okazać się niezastąpione w procesie skutecznego pozycjonowania strony www.

Surfer Keyword

Jest to darmowa wtyczka do przeglądarki Chrome. Służy do analizowania wyników wyszukiwania na konkretne zapytania. Daje również dostęp do dodatkowych informacji, takich jak: średnia miesięczna liczba wyszukiwań słowa kluczowego, wykres korelacji szacowanego ruchu z pozycją stron w wynikach, liczba wartościowych linków kierujących do serwisów zlokalizowanych w SERP-ach czy średni miesięczny ruch dla domen ze świata i wybranego regionu. Narzędzie pozwala także korzystać z uproszczonej wersji Content Editora będącego częścią Surfer SEO.

Planer Słów Kluczowych

Jest to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi SEO przygotowanych przez Google. Pozwala znaleźć frazy najbardziej dopasowane do danej strony www. Planer Słów Kluczowych powstał z myślą o wspieraniu kampanii reklamowych w Google Ads, a także wyszukiwaniu wyrażeń dla strategii SEO. Umożliwia weryfikację sezonowości, odkrywanie nowych słów kluczowych oraz średniego miesięcznego potencjału zapytań dla danej frazy. Użytkownik może z łatwością określić koszty tworzenia kolejnych kampanii.

Ubersuggest

To niezwykle intuicyjne narzędzie podpowiadające słowa kluczowe na podstawie wybranej frazy. Pomaga w poszukiwaniu wyrażeń związanych z obszarem zainteresowania. Umożliwia wybór wielu języków: angielski, polski, niemiecki, francuski, hiszpański itp. Wskazuje także ilość wyszukiwań, koszt za kliknięcie oraz konkurencyjność danego hasła. Przetwarza wpisaną przez użytkownika frazę, dodaje prefiksy i sufiksy ze słownika wyszukiwania, a następnie wyświetla uzyskane wyniki. Największą zaletą narzędzia jest funkcja analizy konkretnego słowa kluczowego.

Answer The Public

Jest to darmowe narzędzie SEO dostępne online, które dla wybranego zapytania przedstawia różne kombinacje słów kluczowych i sformułowań w wyszukiwarce Google. Generuje wizualizacje i tabele obrazujące, w jaki sposób użytkownicy wyszukują informacji w sieci. Wykorzystywane jest w kampanii SEO jako pomoc w doborze fraz (w tym long tail) i tematów na bloga. Sugestie słów kluczowych oraz pytań bazują na automatycznych podpowiedziach wyszukiwarki Google. W wersji płatnej narzędzie nie narzuca dziennego limitu zapytań.

Podpowiedzi w wyszukiwarce Google

Wpisując dowolne zapytanie w pole wyszukiwarki Google, po chwili automatycznie otrzymujemy kilka najtrafniejszych podpowiedzi. Sugestie te mogą stać się słowami kluczowymi, na które wypozycjonujemy daną witrynę. Wyrażenia, które pojawiają się w auto uzupełnianiu, tworzone są na podstawie popularności wyszukiwanych słów. Podpowiedzi pochodzą więc z zapytań innych użytkowników oraz naszych haseł, którymi posługiwaliśmy się w przeszłości (jeżeli byliśmy zalogowani na koncie Google i włączyliśmy funkcję Aktywność w Internecie i aplikacjach).

Zacznij pozycjonowanie od Audytu SEO

To jeden z najważniejszych elementów procesu pozycjonowania strony internetowej, bez którego nie możemy liczyć na satysfakcjonujące efekty. Mowa oczywiście o audycie SEO, który pozwala wskazać te czynniki, które należy poprawić i udoskonalić, aby zwiększyć ruch organiczny. To zadanie należy powierzyć profesjonalnej agencji, która dysponuje nie tylko dużym doświadczeniem i specjalistyczną wiedzą, ale także zaawansowanymi narzędziami.

Audyt SEO obejmuje analizę następujących czynników:

  • on-site SEO: sprawdzenie struktury strony, unikalności treści, budowy adresów URL, występowania i długości meta tagów oraz linkowania wewnętrznego, a także weryfikacja poprawności działania strony na urządzeniach mobilnych i desktopowych,
  • off-site SEO: stworzenie linków ze stron zewnętrznych kierujących do witryny, social media marketing, katalogi i NAP-y.
  • crawlowanie i indeksowanie: stworzenie mapy strony (sitemap.xml), wytycznych dla robotów crawlujących (plik robots.txt), renderowanie strony, błędy 404 na stronie itp.,
  • User Experience (UX): jest to doświadczenie użytkownika wynikające z korzystania z serwisu i obejmuje projektowanie interakcji użytkownika z produktem i architektury informacji oraz zapewnienie czytelności i dostępności danych. Pochodną UX w branży SEO jest SXO.

Celem audytu SEO jest przede wszystkim analiza witryny pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania. Doświadczeni eksperci przedstawiają także słabe i mocne strony serwisu, ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Przekazują wskazówki dotyczące możliwych działań, które zwiększa pozycję w rankingu Google.

Audyt SEO warto przeprowadzić na samym początku funkcjonowania strony oraz przed wdrożeniem większych zmian w jej funkcjonalności lub wyglądzie w celu ustalenia planu działania. Współpraca ze specjalistami nad zawartością witryny zwiększy szanse na skuteczne jej promowaniem w Internecie. Dogłębną analizę należy także zlecić w przypadku, gdy serwis istnieje od pewnego czasu, ale nigdy nie został zoptymalizowany pod SEO. To samo dotyczy sytuacji, kiedy obserwujemy znaczące spadki ruchu i wyświetleń na stronie. Audyt pomoże wskazać przyczyny słabszych wyników oraz określić plan działania.

Poznaj nasze atrakcyjne ceny i skorzystaj z efektywnego pozycjonowania! Sprawdź, co oferujemy w naszym cenniku pozycjonowania.

Po wprowadzeniu zmian zalecanych w ramach audytu SEO możemy zauważyć mniejszą liczbę błędów na stronie, poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie przejrzystości i szybkości ładowania witryny, co przekłada się na zadowolenie użytkowników serwisu. Należy jednak pamiętać, że jest to długotrwały proces, a realnych wyników możemy spodziewać się po kilku miesiącach.

Pozycjonowanie stron, a link building

Czym właściwie jest link building? Pozyskiwanie jednokierunkowych hiperłączy (linków zwrotnych) do witryny internetowej, którego celem jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Proces ten sprowadza się do umieszczania linku na stronie, który po kliknięciu, ma przenieść użytkownika na konkretny serwis. Pomiędzy znacznikami <a> w kodzie HTML znajduje się anchor, czyli treść zawierająca słowo kluczowe, grafikę, adres URL lub tekst nawigujący.

Pozyskiwanie linków nie jest łatwym zadaniem, ponieważ wymaga dużych nakładów czasu i pracy. Wiąże się z koniecznością znalezienia takiego portalu, który poprzez odnośnik, przekaże domenie określoną wartość. W pierwszej kolejności warto jednak zrozumieć, w jaki sposób algorytm dzieli swoje linki. Wyróżniamy m.in. dwa główne atrybuty:

  • linki nofollow – informują roboty wyszukiwarki, że nie powinny uwzględniać danego odnośnika przy ocenie strony linkowanej; nie zwiększają wartości witryny strony ani nie sprzyjają podniesieniu jej w rankingu Google; poprzez dodanie atrybutu nofollow strona nie przekazuje swojej “mocy” (tzw. link juice) domenie znajdującej się w odnośniku,
  • linki domyślne (follow) – dodają wartości stronie, do której prowadzą; nakazują robotom Google, aby odwiedziły witryną z linka oraz informują, że portal jest wartościowy i godny zaufania; pomagają w poprawie pozycji strony w rankingu oraz zyskaniu większego autorytetu.

Darmowym sposobem na linkowanie do swojej strony jest prowadzenie profili na portalach społecznościowych, takich jak: Facebook, LinkedIn, Instagram i YouTube. Dobrym pomysłem jest także publikowanie wartościowego contentu na stronach lokalnych oraz internetowych katalogach branżowych, które generują duży ruch. Nie można również zapomnieć o blogu firmowym, który służy do budowania autorytetu tematycznego domeny oraz naturalnego generowania backlinków przez osoby polecające artykuły. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. guest posting, czyli wpisy gościnne u ekspertów w branży, którzy świadczą usługi nie konkurencyjne, lecz komplementarne.

Dlaczego link building jest ważny? Umieszczanie linków na stronach internetowych podnosi autorytet domeny oraz zwiększa jej pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania na pozycjonowane słowa kluczowe. Wartość witryny rośnie, a wraz z nią ruch organiczny na stronie. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy odwiedzający portal staną się w przyszłości naszymi klientami. Przemyślana strategia pozyskiwania linków buduje zaufanie algorytmów Google do strony oraz zachęca roboty indeksujące do szybszego jej odwiedzania.

Wartość linku mierzona jest na podstawie odpowiednich dla każdej wyszukiwarki parametrów. Jednym z nich jest PageRank, który określa autorytet strony. Równie ważne są pozostałe czynniki, takie jak: wiek linku, łączna liczba linków wychodzących, tekst okołolinkowy czy pozycja linku na stronie.

Poniżej znajdują się narzędzia, które za pomocą własnych współczynników, pozwalają określić moc domen i prowadzących z takich stron linków.

Majestic

Jest to narzędzie służące do budowania i analizy linków zwrotnych, a także sprawdzania profili linków konkurencji. Platforma daje dostęp do raportów opartych na danych, które mogą pomóc w planowaniu kampanii SEO. Majestic udziela wsparcia w znalezieniu odpowiedniego miejsca do linkowania zewnętrznego. Dzięki niemu sprawdzimy między innymi Flow Metrics, które składa się z Trust Flow (wskaźnik pokazujący jakość i wiarygodność konkretnej strony) oraz Citation Flow (wskaźnik wyrażający ilość linków zewnętrznych).

Ahrefs

Kolejne narzędzie wykorzystywane przez specjalistów SEO do analizowania profilu linkowania, czyli Ahrefs. Określa takie parametry, jak: siła profilu linkowego dla całej domeny i wybranej podstrony, ruch organiczny, odsyłające domeny, linki zwrotne itp. Umożliwia badanie widoczności w wynikach wyszukiwania Google, Yandex, Yahoo czy Bing. Dostarcza cennych informacji na temat fraz kluczowych, struktury witryny oraz popularności treści w sieci. Dostarcza wiele cennych informacji, które pozwalają na skuteczne pozycjonowanie strony www.

Zacznij od pisania bloga

Dlaczego popularność content marketingu w ostatnich latach znacząco wzrosła? Właściciele stron internetowych zdali sobie sprawę, że użyteczne i zoptymalizowane treści publikowane na firmowym blogu, nie tylko budują wizerunek eksperta, ale także są realną szansą za zwiększenie ruchu organicznego. Wartościowe artykuły budują zaufanie i autorytet wśród odbiorców, zachęcają do skorzystania z oferty oraz pozytywnie wpływają na rozpoznawalność marki. Pozwalają na pozycjonowanie fraz long tail, kreowanie wizerunku lidera w branży oraz uzupełnianie treści publikowanych w social mediach.

Prowadząc bloga firmowego, możemy w łatwy i skuteczny sposób wesprzeć działania SEO. Jak to zrobić? Umieszczając w tekstach słowa kluczowe w celu wypozycjonowania strony na konkretne frazy. Można także zastosować linkowanie wewnętrzne do konkretnych produktów lub usług w celu zwiększenia widoczności asortymentu. To z kolei zwiększa szanse na generowanie zysków ze sprzedaży. Dzięki dobrze zoptymalizowanym treściom użytkownicy doceniają artykuły i polecają je innym. Stąd już prosta droga do pozyskania wartościowych linków.

Prowadzenie bloga firmowego umożliwia skuteczną promocję biznesu. Pozwala dzielić się wiedzą i doświadczeniem z użytkownikami, którzy poszukują rozwiązania swojego problemu lub odpowiedzi na nurtujący ich temat. W ten sposób tworzymy więź z klientem, który w efekcie może być bardziej skłonny do skorzystania z oferty. To także sprawdzony sposób na zbudowanie listy mailingowej. Należy jednak zadbać o jakość publikowanych artykułów, systematyczność oraz czas dodawania wpisów.

Treść dla ludzi i robotów Google

W pierwszej kolejności należy zadbać o widoczność treści w Google. W tym celu warto wybierać tematy, które wzbudzają zainteresowanie odbiorców. Konieczne jest także określenie długości artykułu, frazy głównej oraz częstotliwości i zagęszczenia jej występowania w tekście, nagłówkach, altach i meta tagach. Nie można również zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym prowadzącym do oferowanych produktów lub usług oraz aktualizowaniu starszych wpisów, które generują ruch.

Teksty przyjazne wyszukiwarkom zawierają nagłówki H1-H6, które wyrażają intencje użytkowników oraz akapity – rozwijające zagadnienia poruszane w śródnagłówkach. W treści stosuje się słowa kluczowe w odmienionej i naturalnie brzmiącej formie. Warto umieścić w artykule frazy z długiego ogona, które generują mniejszy ruch na stronie, ale jest on o wiele bardziej wartościowy.

Skąd czerpać pomysły na wpisy blogowe i artykuły eksperckie? Tutaj doskonale sprawdzi się proste narzędzie Google Trends, które umożliwia analizę najpopularniejszych w ostatnim czasie tematów. Uwzględnia także sezonowość fraz w ujęciu ogólnym i regionalnym. Uzyskane informacje mogą okazać się niezwykle przydatne podczas prowadzenia strony internetowej, bloga czy portalu z newsami.

Chcesz rozwinąć swoją witrynę i dotrzeć do nowych użytkowników? Niniejszy poradnik pozycjonowania stron www powstał z myślą o wsparciu działań SEO, które mają na celu zdobyć wysoką pozycję w rankingu, zwiększyć ruch na stronie, a finalnie generować zyski dla Twojego biznesu.

Prowadzenie bloga firmowego umożliwia skuteczną promocję biznesu. Pozwala dzielić się wiedzą i doświadczeniem z użytkownikami, którzy poszukują rozwiązania swojego problemu lub odpowiedzi na nurtujący ich temat. W ten sposób tworzymy więź z klientem, który w efekcie może być bardziej skłonny do skorzystania z oferty. To także sprawdzony sposób na zbudowanie listy mailingowej. Należy jednak zadbać o jakość publikowanych artykułów, systematyczność oraz czas dodawania wpisów.