Nowoczesne strony internetowe w procesie sprzedaży

||Nowoczesne strony internetowe w procesie sprzedaży

Nowoczesne strony internetowe w procesie sprzedaży

Początki naszej działalności pod szyldem agencji reklamowej Korsu.pl w Internecie sięgają okresu, gdy jeszcze trudno było traktować to medium jako znaczące narzędzie marketingowo-sprzedażowe. Już wtedy projektowaliśmy strony internetowe wdrażając w Kaliszu rozwiązania dotychczas oferowane tylko większym firmom i podmiotom. Dzięki wielu godzinom spędzonych na pracy z klientem i wnikliwej obserwacji zachowania użytkowników nieskromnie możemy powiedzieć, że „rozumiemy” Internet i procesy w nim zachodzące.

Należy podkreślić, że w ostatnich 5 latach znacznie zwiększyło się użycie Internetu w detalicznym handlu oraz zaszły istotne zmiany w procesie dokonywania wyboru zakupu przez klientów, Obecność firmy w Internecie to dziś nie tylko wizerunkowe strony internetowe, ale rozbudowane kampanie reklamowe i nowe kanały dystrybucji.

Liczba użytkowników stron internetowych w latach 2013-2018

Podstawową zaletą jest ułatwienie wyszukiwania danych i informacji dla konsumentów. Proces wyboru produktu jest wspierany poprzez umożliwienie uzyskania szczegółowych informacji dotyczących cech produktu, ceny i dostępności wartości dostaw, zwłaszcza gdy np. strona lub sklep powiązany jest z tradycyjnymi kanałami marketingowymi sprzedawcy oraz w oparciu o gospodarke magazynową

Zmiany dotyczą także narzędzi marketingowych, a analiza wykorzystania i wpływu online marketingu wymaga porównania klasycznych form marketingu / marketingu 4C (potrzeby, koszty wygoda, komunikacja) z nowymi, „internetowymi” metodami.

Istotnym element zmian jest przeniesienie nacisku z relacji sprzedażowej do relacji umożliwiającej budowę długotrwałych relacji. Nie chodzi więc już tylko o sam produkt czy decyzję konsumenta. Ważna jest komunikacja, ponieważ dostępność dóbr oraz możliwości ich poszukiwania sprawiły, że konsument przestał być zainteresowany ustandaryzowanym produktem, a zwraca uwagę na dodatkowe usługi, serwis czy komunikację. Decyzja o zakupie jest więc coraz częściej nie tylko decyzją o zakupie przedmiotu. To droga do zbudowania długofalowych relacji.

Długotrwałe relacje z klientami stają się coraz ważniejsze z dwóch powodów. Po pierwsze marketing masowy powoli przekształca się w marketing, w skali mikro, a po drugie – wiele rynków osiągnęło fazę rozwiniętą gdzie nie ma nowych klientów / użytkowników i konieczne jest dzielenie się lub trudne przejmowanie ich od konkurencji.

Korzystanie z Internetu pozwala sprzedawcom komunikować się z klientami i oddziaływać na konsumentów w dowolnym miejscu i czasie. Marketing elektroniczny jest ponadto unikalny ponieważ cała faza marketingowa odbywa się jednocześnie w przeciwieństwie do tradycyjnego „liniowego”marketingu obejmującego szereg etapów takich jak badania marketingowe, skargi klientów czy rozwój produktów.

Na zakończenie należy podkreślić, że marketing online i sprzedażowe strony internetowe nie zmieniły podstawowych zasad, ale wpływ jaki wywierają na poszczególne elementy procesu sprzedażowego zapewnia rewolucyjne zwiększenie efektywności działań promocyjnych. W jaki sposób skutecznie trafić do klienta w Internecie? Zapraszamy do lektury następnego odcinka naszego bloga!

2017-09-19T18:26:44+00:00
facebook