Nowoczesne strony internetowe w procesie sprzedaży

||Nowoczesne strony internetowe w procesie sprzedaży

Nowoczesne strony internetowe w procesie sprzedaży

Początki naszej działalności pod szyldem agencji reklamowej Korsu.pl w Internecie sięgają okresu, gdy jeszcze trudno było traktować to medium jako znaczące narzędzie marketingowo-sprzedażowe. Już wtedy projektowaliśmy strony internetowe wdrażając w Kaliszu rozwiązania dotychczas oferowane tylko większym firmom i podmiotom. Dzięki wielu godzinom spędzonych na pracy z klientem i wnikliwej obserwacji zachowania użytkowników nieskromnie możemy powiedzieć, że „rozumiemy” Internet i procesy w nim zachodzące.

Należy podkreślić, że w ostatnich 5 latach znacznie zwiększyło się użycie Internetu w detalicznym handlu oraz zaszły istotne zmiany w procesie dokonywania wyboru zakupu przez klientów, Obecność firmy w Internecie to dziś nie tylko wizerunkowe strony internetowe, ale rozbudowane kampanie reklamowe i nowe kanały dystrybucji.

Liczba użytkowników stron internetowych w latach 2013-2018

Podstawową zaletą jest ułatwienie wyszukiwania danych i informacji dla konsumentów. Proces wyboru produktu jest wspierany poprzez umożliwienie uzyskania szczegółowych informacji dotyczących cech produktu, ceny i dostępności wartości dostaw, zwłaszcza gdy np. strona lub sklep powiązany jest z tradycyjnymi kanałami marketingowymi sprzedawcy oraz w oparciu o gospodarke magazynową

Zmiany dotyczą także narzędzi marketingowych, a analiza wykorzystania i wpływu online marketingu wymaga porównania klasycznych form marketingu / marketingu 4C (potrzeby, koszty wygoda, komunikacja) z nowymi, „internetowymi” metodami.

Istotnym element zmian jest przeniesienie nacisku z relacji sprzedażowej do relacji umożliwiającej budowę długotrwałych relacji. Nie chodzi więc już tylko o sam produkt czy decyzję konsumenta. Ważna jest komunikacja, ponieważ dostępność dóbr oraz możliwości ich poszukiwania sprawiły, że konsument przestał być zainteresowany ustandaryzowanym produktem, a zwraca uwagę na dodatkowe usługi, serwis czy komunikację. Decyzja o zakupie jest więc coraz częściej nie tylko decyzją o zakupie przedmiotu. To droga do zbudowania długofalowych relacji.

Długotrwałe relacje z klientami stają się coraz ważniejsze z dwóch powodów. Po pierwsze marketing masowy powoli przekształca się w marketing, w skali mikro, a po drugie – wiele rynków osiągnęło fazę rozwiniętą gdzie nie ma nowych klientów / użytkowników i konieczne jest dzielenie się lub trudne przejmowanie ich od konkurencji.

Korzystanie z Internetu pozwala sprzedawcom komunikować się z klientami i oddziaływać na konsumentów w dowolnym miejscu i czasie. Marketing elektroniczny jest ponadto unikalny ponieważ cała faza marketingowa odbywa się jednocześnie w przeciwieństwie do tradycyjnego „liniowego”marketingu obejmującego szereg etapów takich jak badania marketingowe, skargi klientów czy rozwój produktów.

Na zakończenie należy podkreślić, że marketing online i sprzedażowe strony internetowe nie zmieniły podstawowych zasad, ale wpływ jaki wywierają na poszczególne elementy procesu sprzedażowego zapewnia rewolucyjne zwiększenie efektywności działań promocyjnych. W jaki sposób skutecznie trafić do klienta w Internecie? Zapraszamy do lektury następnego odcinka naszego bloga!

2017-09-19T18:26:44+00:00
facebook

Strona wykorzystuje pliki cookies. Ta strona używa pliki cookies (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki internetowej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close