Wizytówki i ulotki są potrzebne?

||Wizytówki i ulotki są potrzebne?

Wizytówki i ulotki są potrzebne?

Mimo rozwoju technologicznego i rosnącego znaczenia nowych mediów w tym głównie Internetu tradycyjne środki reklamy i budowy wizerunku takie jak wizytówki i ulotki wcale nie straciły na znaczeniu. Wielu klientów naszej agencji reklamowej uważa jednak inaczej często pytając „Po co mi wizytówki i ulotki?” Odpowiedź jest prosta – dlatego, że są skuteczne i tanie. Skuteczne ulotki? Wydaje się to dziwne ponieważ każdy z nas codziennie opróżnia swoją skrzynkę pocztową z kilogramów niechcianych przesyłek reklamowych. Każdy z nas spotkał też studenta PWSZ Kalisz, która błagalnym wzrokiem próbuje nam wcisnąć do ręki niechciany papier, który po dwóch sekundach wyląduje w najbliższym śmietniku. Wynika to przede wszystkim z braku profesjonalnego podejścia i spojrzenia w czasie projektowania ulotki, które często są pierwszym spotkaniem Twojego produktu z potencjalnymi klientami. Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie formy graficznej ulotek, dobranie odpowiedniej kolorystyki oraz właściwe rozmieszczenie poszczególnych elementów w tym haseł i nagłówków od których w przeważającej mierze zależy efekt końcowy. Istotna jest także sama treść, którą musi dobrze odpowiadać na potrzeby odbiorcy lecz co ważne nie mówić wszystkiego od razu będąc swoistą przystawką.
Ulotki z drukarniUlotki muszą wywołać zainteresowanie, zaintrygować i skłonić potencjalnych odbiorców Twojego produktu do kontaktu i zapoznania się z ofertą. Dlatego ważne jest załączenie w treści odpowiednich sposobów kontaktowych wśród których najważniejsze są adres, numer telefonu i adres firmowej strony internetowej. Istotna jest także fizyczna jakość ulotki która zależy przede wszystkim od parku maszynowego jaki posiada drukarnia. Wymienione aspekty to tylko wierzchołek góry lodowej, a każdy projekt powinien być traktowany indywidualnie, obejmując w swoich założeniach warunki w których działa przedsiębiorstwo i cele, które mają spełnić ulotki. Co ważne – promocja ulotkowa nie jest droga bo choć faktycznie według statystyk większość z nich (około 95%) ląduje w koszu to jednak pozostałe 5% pozwoli na zwrot poniesionych nakładów i osiągnięcie zysków i korzyści.

Jak wręczamy wizytówkiOsobną kwestią są firmowe wizytówki lub karty biznesowe (czyli wizytówki 85x55mm najczęściej o zaokrąglonych rogach), które wykorzystywane są przy nawiązywaniu relacji biznesowych czy przekazywaniu klientowi informacji kontaktowych. W przypadku wizytówek bardzo ważna jest ich jakość (najtrwalsze są wizytówki plastikowe), która bezpośrednio świadczy o poziomie firmy lecz ważniejsze jest przestrzeganie kilku reguł ich używania:
1. Podstawową zasadą jest samo posiadanie wizytówek tak żeby zawsze móc zrewanżować się za otrzymaną w czasie spotkania. Nigdy nie tłumaczymy się, że wizytówki zostawiliśmy w biurze lub, że nie dojechały z drukarni. Lepiej już udawać, że po prostu nie korzystamy z tej formy budowy wizerunku firmy.
2. Wizytówkę otrzymaną zawsze najpierw czytamy co jest oznaką szacunku wobec naszego odbiorcy, potem chowamy – najlepiej do wizytownika, portfela lub w ostateczności do kieszeni.
3. Wizytówkę wręczamy na końcu spotkania biznesowego lub na początku gdy rozmawiamy z kimś po raz pierwszy.
4. Wizytówki podajemy prosto do ręki odbiorcy, zadrukowaną stroną do góry tak żeby od razu mógł ją przeczytać. Nigdy nie kładziemy jej na stole! Nigdy nie robimy tego przy stole podczas posiłku!
5. Nigdy nie prosimy o wizytówkę kobiet, osób starszych od nas czy piastujących wysokie stanowiska.
6. Jeżeli na wizytówce podany został numer prywatny zadzwonić możemy na niego tylko do godziny 20.00
7. W przypadku używania wizytówki wyłącznie w celu reprezentacyjnym dopuszczalne jest niezawarcie w jej treści żadnych danych kontaktowych, a wyłącznie nazwy firmy, stanowiska oraz imienia i nazwiska. Tego typu wizytówki spotykane są jednak wyłącznie wśród przedstawicieli dużych zagranicznych korporacji.

Pomimo rozwoju technologicznego o którym pisałem na początku promocyjne materiały drukowane takie jak wizytówki czy ulotki wcale nie straciły na znaczeniu zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunek ich efektu do kosztów produkcji. Warto więc już teraz skontaktować się z agencją reklamową i drukarnią Korsu, która zapewni produkty najwyższej jakości oraz wykonane według odpowiednich standardów projekty graficzne.

By | 2017-09-19T17:54:45+00:00 Marzec 4th, 2015|Drukarnia|
facebook